reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marcel Páleš

Marcel Páleš

Bloger 
  • Počet článkov:  152
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Okrem mnohého iného ma zaujímajú diskusie o zmysle života, rád presahujem hranice priemernosti, milujem čítanie kníh a tiež čítanie ľudí. Keďže rád nachádzam neobyčajné v obyčajnom, nájdete ma často strateného v pozorovaní kolobehu života. Soľou môjho života je umenie, korením priatelia a najsilnejšou prísadou nad všetko vyvýšená láska. Spomedzi priateľov si najviac cením Boha, preto mastretnete aj v božích chrámoch, kde vyhľadávam pokoj v duši. Zoznam autorových rubrík:  ZamysleniaŽivý pozdrav z MárniceIdúc ulicouCesta za zmyslom životaPrózaPoéziaSlová nad zrkadlomBohNočná návštevaSúkromnéNezaradené

reklama

Boh

Zabil človek Boha či Boh opustil človeka?

Marcel Páleš

Zabil človek Boha či Boh opustil človeka?

Sedel som v parku, ponorený v knihe od Hemingwaya. Teplé slnečné lúče ku mne prenikali cez stromy a tiene listov sa mi mihali na čítaných stránkach. Z tejto idylky ma zdvorilo "vyrušili" dvaja Američania oblečení v akejsi študentskej rovnošate s kravatou na krku a úsmevom v očiach. Vedel som, kto sú, oni však netušili, že viem aj to, čo odo mňa chcú. Pristál som na ich "hru" a odpovedal im na otázky. Videli, že čítam, preto začali nepriamo od kníh. Postupne prešli k viere a po mojom povolení si prisadli.

  • 22. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 802x
  • 9
Kto si, že Ťa nevidím vchádzať...

Marcel Páleš

Kto si, že Ťa nevidím vchádzať...

Zdá sa mi, že niekedy sme ako kôň, ktorý sa ženie za mrkvou visiacou na špagáte, ktorú i tak nedočiahne, pretože o tom rozhoduje niekto iný. Takisto aj naše telo sa často naháňa za tým, čo mu visí pred očami, čo mu tam predostiera naše vnútro, myšlienky, sny, naše túžby. Niektorí pred sebou možno nemajú žiadnu mrkvu, žiadny cieľ, niektorým tá mrkva snáď aj zhnije, kým ju dočiahnu a nakoniec zistia, že to bolo tak trocha zbytočné.

  • 27. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 689x
  • 3
Boh je vždy "online"

Marcel Páleš

Boh je vždy "online"

Sedel som tam v lavici, vlastne kľačal v nej, v celej katedrále bolo možno päť ľudí, ktorí podobne ako ja mlčali a rozjímali. Lietajúca mucha by tam narobila rozruch ako vyzváňajúci budík zavčas ráno, taký pokoj tam panoval. V spovedelnici dával kňaz, šepkajúc, rozhrešenie ďalšiemu veriacemu a určite pripojil aj zopár slov vsadených hlboko do duše. Takisto ako aj mne predtým. Posedel som si tam pár minút a uvedomil si obrovskú vec.

  • 2. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 951x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu